Yhden käden ojentajapunnerrus taljalla

Yhden käden ojentajapunnerrus taljalla on loistava eristävä liike ojentajille. Huomioi, että tässä liikkeessä ei ole tarvetta käyttää raskaita painoja vaan tällä liikkeellä haetaan enemmänkin tuntumaa ja poltetta ojentajiin. Aloittelijan olisi ensin hyvä harjoitella tämän liikkeen suoritustekniikkaa jonkun kokeneemman kuntosaliharjoittelijan kanssa, sillä liike voi olla hieman haastava aloittelijalle.

Yhden käden ojentajapunnerrus taljalla- liikkeen suoritustekniikassa kannattaa kiinniittää erityistä huomiota siihen, että kynärpää pysy koko ajan paikoillaan ja kyljissä kiinni. Älä myöskään päästä olkavartta nousemaan liikkeen aikana, sillä muuten liike menee väärin. Yhden käden ojentajapunnerrus taljalla- liikettä voidaan tehdä joko vasta- tai myötäotteella. Kokeile molempia ja valitse itsellesi sopivin.

Tässä teille yhden käden ojentajapunnerrus taljalla- liikkeen suoritustekniikan vaiheista:

1. Seiso kasvot taljaa päin ja tartu myötä- tai vastaotteella kahvasta kiinni.

2. Vie ky ynärpääsi kylkien viereen ja pidä siinä koko liikkeen ajan. Äläkä päästä olkavarttasi nousemaan liikkeen aikana.

3. Aloita liike punnertamalla rauhallisesti kätesi suoraksi ja pidä siinä hetki.

4. Vie kätesi takaisin alkuasentoon jarruttaen.

5. Vaihda kättä ja tee sama uudestaan.

6. Sarjoja tässä liikkeessä olisi hyvä tehdä 3-4 ja toistoja 8-12.

Tässä vielä video yhden käden ojentajapunnerrus taljalla- liikkeestä: