Vipuvarsisoutu

Vipuvarsisoutu on varsin yksinkertainen ja hyvin tehokas liike, joka kohdistuu erityisesti leveään selkälihakseen. Liike sopii hyvin myös aloittelijoille. Tällä liikkeellä voidaan saada äärimmäisen hyvä pumppi selkälihaksiin, kunhan liike tehdään oikein ja liikerataa ei jätetä vajaaksi.

Liikkeen suoritustekniikassa kannattaa huomioida se, että liikettä tehdessä ei heilauteta kroppaa mukana vaan rinta pysyy koko liikkeen ajan pehmusteessa kiinni. Vipuvarsisoutu- liikkeessä voidaan käyttää suuriakin painoja, kunhan suoritustekniikka pysyy oikeana. Vipuvarsisoutu- liikettä voidaan tehdä yhdellä kädellä, jolloin voidaan keskittyä yhteen puoleen kerrallaan tai yhtäaikaisesti tai vuorotellen. Kokeile kaikkia noita tapoja ja valitse itsellesi sopivin!

Tässä teille vipuvarsisoutu- liikkee suoritustekniikan vaiheista:

1. Asetu laitteeseen istumaan niin, että rintakehäsi on kiinni pehmusteessa.

2. Ota kahvasta tukeva ote ja lähde rauhallisesti tekemään liikettä.

3. Vedä liike kohti kainaloa. Samalla kyynärpääsi koukistuvat. Pidä siinä hetki.

4. Vie kätesi takaisin alkuasentoon.

5. Tee sarjat sellaisilla painoilla, joilla liikkeen suoritustekniikka pysyy oikeana. Älä heilauta kroppaasi liikkeeseen mukaan.

6. Tee 3-5 sarjaa ja toistoja 8-12.
Tässä vielä video vipuvarsisoutu- liikkeen suoritustekniikasta:

)