vipunostot sivulle taljassa

Vipunostot sivulle taljassa- liike rasittaa erityisesti hartilihaksen keskiosaa. Tässä liikkeessä ei tarvita lainkaan isoja painoja, sillä jopa hyvin pienilläkin painoilla saadaan kova polte hartioihin. Liikkeessä pitää kuitenkin kiinnittää erityistä huomiota siihen, että ei nosteta käsiä liian ylös Ja ei oteta liikkeessä ollenkaan kroppaa mukaan vaan ainoastaan olkapäät tekevät töitä. Aloittelijan kannattaa ensin harjoitella tämä liike jonkun kokeneemman kanssa ennen kun alkaa tekemään liikettä itsenäisesti. Vipunostot sivulle taljassa- liikkeessä tehoa voidaan lisätä lisäämällä toistomääriä. Tässä liikkeessä on hyvä tehdä 3-5 sarjaa ja toistoja 12-20.

Tässä vielä teille ohjeet liikkeen suoritustekniikasta:

1. Valitse itsellesi sopivat painot. Vinkki: Tee kevyillä painoilla ja tee suuria toistomääriä.

2. Seiso ryhdikkäässä asennossa ja tartu kahvasta kiinni.

3. Nosta kätesi rauhallisesti sivulle hartiatasolle.

4. Laske sitten kätesi hallitusti ja jarruttaen alkuasentoon.

5. Pidä kädet koko liikkeen ajanhiemann koukussa.

6. Tee suuria toistomääri. Noin 12-20 toistoja. Sarjoja on hyvä tehdä 3-5.

Tässä videossa käydään läpi selkeästi liikkeen suoritustekniikka: