TIEDOTE IFBB FINLAND RY 20.2.2015, Positiivinen dopingnäyte

Vuoden 2014 SM-kisojen yhteydessä IFBB Finland ry:n kilpailija Tiina Kasvin dopingnäyte on todettu positiiviseksi Suomen Antidopingtoimikunnan suorittamassa dopingtestissä 11.10.2014. Näytteestä löydettiin klenbuterolia ja 18-nor-17b-hydroxymethyl, 17a-methyl-androst-1, 4, 13-tiene-3-onea, joka on metandienonin aineenvaihduntatuote ja jotka kuuluvat WADA:n kiellettyjen dopingaineiden listalle.

Tiina Kasvi on asetettu väliaikaiseen urheiluntoimintakieltoon 24.11.2014. Tiina Kasvi ei ole pyytänyt B-näytteen testaamista etkä ole antanut muutakaan kirjallista selitystä asiasta, jonka vuoksi Suomen Antidopingtoimikunta on ehdottanut tapaukselle kahden (2) vuoden urheilutoimintakieltoa, jonka IFBB Finland ry. on hyväksynyt. Urheilijatoimintakielto alkaa 24.11.2014 ja päättyy 23.11.2016, jonka aikana hän ei saa kilpailla, toimia valmentajana-, huoltajana- tai toimitsijana missään urheilulajissa.

Tiina Kasvi kilpaili Team Fitnesstukun nimissä, jonka vuoksi tiimille annetaan tästä kirjallinen varoitus.

Lisätietoja: