Tehokkaimmat vatsaliikkeet

Tässä aiheessa käydään läpi parhaimmat ja tehokkaimmat vatsaliikkeet. Vatsalihakset koostuvat ylä-,sivu ja- alavatsalihaksista. Vatsalihaksia voidaan treenata jokaisen päätreenin lopussa, sillä vatsalihakset palautuvat paljon nopeammin kuin muut kehon lihakset.Vatsalihakset ovat melko yksinkertainen lihasryhmä treenata ja niitä voidaan treenata missä vain.

vatsalihaksia treenatessa on hyvä tehdä 3-5 sarjaa ja 20-40 toistoa per sarja.

 

Tässä teille 3 tehokkainta vatsaliikettä:

 

1. Jalkojen nosto maaten:

Tämä on liike joka ottaa hyvin tehokkaasti  erityisesti alavatsalihaksiin. Liike suoritetaan niin, että mennään makuulle ja laitetaan kädet pakaroiden alle ja nostetaan ensin jalkoja noin kymmenen senttiä maasta ja siitä viedään jalat ylös rauhallisesti ja tuodaan takaisin alas, mutta ei kuitenkaan niin alas että jalat koskevat maahan.

2. Vatsalihakset taljassa:

Tämä liike on erittäin tehokas ja ottaa kaikkialle vatsalihaksiin eli se aktivoi ylä-,sivu ja- alavatsalihaksia.Ennen kaikkea tässä liikkeessä on opittava hyvin suoritustekniikka.

3. Jalkojen nosto riipunnassa:

Tässä liikkeessä saadaan erittäin hyvin tuntumaa kaikkialle vatsalihaksiin. Liike on hyvin brutaali ja sopii sekä aloittelijoille että kokeneemmillekin. Liikettä on hyvä tehdä rauhallisesti, sillä näin ehkäistään kehon turha keinuminen.