Suorin jaloin maastaveto käsipainoilla

Suorinjaloin maastaveto käsipainoilla rasittaa äärimmäisen tehokkaasti takareisiä ja hieman myös alaselkää. Tämä loistava liike on hyvin monien kehonrakentajien mielestä parhain liike takareisille. Suorinjaloin maastaveto käsipainoilla- liike suoritetaan hyvin rauhallisesti ja itselleen sopivilla painoilla, sillä jos liikkeessä käytetään liian raskaita painoja selkä menee helposti koukkuun.

Kantapäiden alle voidaan halutessa laittaa pieniä levypainoja, niiden avulla saadaan takareisille parempi venytys.

Suorinjaloin maastaveto käsipainoilla- liikkeen suoritustekniikka on hieman haastava ja sen takia se ei sovi aloittelijoille. Aloittelijan olisi hyvä harjoitella liike ensin levytangolla tai Smith- laitteessa.

Tässä ohjeita suorinjaloin maastaveto käsipainoilla- liikkeen suoritustekniikasta:

1. Ota itsellesi sopivat käsipainot käteen ja vie ne vartalon sivuille. Seiso kapeassa haara-asennossa.

2. Laskeudu rauhallisestii käsipainot vartaloa myöten alas. Vie polvet vain hieman koukkuun ja työnnä samalla lantiota taaksepäin. Tällöin painopiste sijoittuu enemmän kantapäille. Hengitä samalla sisään kun laskeudut alas.

3. Kiinnitä erityistä huomiota siihen , että selkäsi pysyy koko liikkeen ajan suorana.

4. Laske käsipainot reilusti polvia alemmas, noin säärien puoliväliin asti.

5. Ojenna vartalosi takaisin alkuasentoon, purista pakarat tiukasti yhteen ja hengitä ulos.

Tässä vielä video suorin jaloin maastaveto käsipainoilla- liikkeestä: