Ruokavalio lihasten kasvuun

Tässä aiheessa käydään läpi ravinnon tärkeys, kun halutaan kasvattaa lihasmassaa. Tämä seikka usein unohdetaan kokonaan. Jos ruokavalio ei ole kunnossa lihasmassaa ei synny vaikka kuinka kovaa treenattaisiin salilla. Jotta lihasmassaa syntyisi on syötävä enemmän kuin kuluttaa ja on syötävä myös riittävän usein. Esimerkiksi 5-6 ateriaa päivässä.Näin voidaan maksimoida lihasten kasvu. Kun halutaan kasvattaa lihasmassaa tarvitaan proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvoja. Kuitenkin tärkein rakennusaine lihasten kasvuun on proteiini.

Tässä teille vielä hyviä proteiini-, hiilihydraatti- ja rasva lähteitä.:

Hyviä proteiinilähteitä:

  • liha(naudan)
  • kana
  • kala
  • proteiinijuomat
  • kananmunat

Hyviä hiilihydraattilähteitä:

  • riisi
  • pasta
  • peruna
  • puuro
  • täysjyväleipä
  • ruisleipä

Hyviä rasvalähteitä:

  • manteli
  • pähkinät
  • kalaöljyt
  • avokado