Pohkeet Smithissä

Pohkeet ovat lihasryhmä, jota unohdetaan melko usein ja jonka treenaamisesta ei pidetä yhtä paljon kuin esimerkiksi rintatreenistä. Pohkeet ovat myös yksi vaikeimmista lihasryhmistä kehittää. Pohkeet Smithissä on hyvin yksinkertainen ja tehokas liike pohjelihaksille. Tällä liikkeellä voidaan rakentaa massaa pohkeisiin. Pohkeet Smithissä- liike sopii erittäin hyvin aloittelijoille sekä myös kokeneemmillekkin kuntosaliharjoittelijoille. Pohkeet Smithissä- liikkeen suoritustekniikassa pitää kuitenkin kiinnittää huomiota siihen, että polvet eivät saa missään vaiheessa koukistua sillä muuten liikkeestä ei ole mitään hyötyä. Pohkeet Smithissä- liikkeessä voidaan käyttää hyvinkin suuria painoja. Mukana on hyvä olla treenikaveri, joka auttaa kun tehdään raskaita sarjoja. Tässä liikkeessä on hyvä tehdä suuria toistomääriä. Sarjoja olisi hyvä tehdä noin 3-5 ja toistoja 12-20. Näin pohkeisiin saadaan takuulla hyvä tuntuma.

Tässä hieman ohjeita pohkeet Smithissä- liikkeen suoritustekniikasta:

1. Laita tankoon painot jolla saat tehtyä 12-20 toistoa.

2. Aseta jalkojesi alle jokin koroke. Aseta päkiät tukevasti korokkeelle.

3. Nosta kantapäitä rauhallisesti niin korkealle kuin pystyt.

4. Lasketaan kantapäät takaisin alkuasentoon alas ja pidetään siinä hetki venytysasennossa.

5. Toistetaan liikettä. Tee suuria toistomääriä noin 12-20 ja sarjoja olisi hyvä tehdä 3-5.

 

Tässä vielä video pohkeet Smithissä- liikkeestä:

)