Pakkotoisto

Pakkotoistot ovat äärimmäsen hyvä tehomenetelmä, jolla saadaan lihakset ylikuormitettua. Tämä menetelmä tehdään kun lihas on uupunut ja silti tehdään perään vielä 2-3 toistoa. Pakkotoistoissa kannattaa aina olla joku treenikaveri mukana, joka kannustaa ja auttaa sinua tekemään ne 2-3 pakkotoistoa tarvittaessa. Yleensä pakkotoistoja tehdään viimeisellä liikkeen sarjalla. Esimerkiksi jos tehdään penkkipunnerruksessa viimeisellä sarjalla 6 toistoa, niin siihen tehdään vielä treenikaverin avustuksella 2-3 pakkotoistoa lisää. Pakkotoistot kiihdyttävät kasvuhormonin tuotantoa, joka on lihasmassan, rasvanpolton ja voiman kannalta erittäin tärkeää.

Tässä hyvä esimerkki kun pakkotoistoja tehdään  vaikka penkkipunnerruksessa:

1. Ennen viimeistä sarjaa pidä hieman normaalia pidempi tauko. Noin 60-90 sekunttia.

2. Keskity kunnolla ja lähde sitten tekemään sarjaa.

3. Tee liikkeet hyvällä suoritustekniikalla ja keskittyen.

4.  Avustajan tehtävä on auttaa tasaisesti pakkotoistoissa ja kannustaa.

Tässä teille vielä hyvä esimerkki videolla pakkotoistosta:

Käy katsomassa vielä penkkipunnerruksen suortitustekniikka Sivuiltamme!