Kulmasoutu käsipainoilla

Kulmasoutu käsipainoilla kohdistuu erityisesti leveään selkälihakseen ja hieman myös epäkkäisiin. Hyvin monet ammattilaiskehonrakentajat suosittelevat kyseistä liikettä, sillä liike on äärimmäisen tehokas ja tällä saadaan hyvin tuntumaa selkälihaksiin.

Kulmasoutu käsipainoilla -liikkeen suoritustekniikkaa olisi ensin hyvä harjoitella kunnolla, sillä se voi olla joillekin haastava. Monesti saleilla näkee, kun liikettä tehdään väärin ja liike näyttää enemmänkin repimiseltä. Oikein tehtynä tässä liikkeessä voidaan käyttää isoja painoja.

Tässä liikkeessä sarjoja olisi hyvä tehdä 3-5 ja toistoja 8-15. Pyri nousemaan korottavasti ylöspäin painoissa.

Tässä teille ohjeita kulmasoutu käsipainoilla- liikkeen suoritustekniikasta:

1. Asetu ensin penkille niin, että otat toisella polvella ja sen puolen kädellä tukea penkistä.

2. Pidä selkä suorana ja kallista ylävartaloasi eteen.

3. Ota itsellesi sopivan painoiset käsipainot käteesi ja vedä se kohti kainaloa. Samalla kyynärpääsi koukistuu vartalon sivulle.

4. Laske sitten käsipaino jarruttaen jälleen alas alkuasentoon.

5. Tee 3-5 sarjaa ja 8-15 toistoa.

Tässä vielä video kulmasoutu käsipainoilla- liikkeestä: