Keskitetty hauiskääntö

Keskitetty hauiskääntö on tehokas eristävä liike hauiksille. Keskitetty hauiskääntö on monen kuntosaliharjoittelijan suosikki hauisliike. Keskitetty hauiskääntö- liikkeen suoritustekniikka on  myös melko yksinkertainen. Aloittelijan olisi kuitenkin hyvä harjoitella tämän liikkeen suoritustekniikka ensin jonkun kokeneemman kanssa ennen kuin alkaa harjoittelemaan itsenäisesti. Keskitetty hauiskääntö- liikkeen voi tehdä joko istuen tai seisaaltaan. Suoritustekniikka pysyy muuten samana. Suoritustekniikassa pitää kiinnittää huomiota siihen, että ei heilauteta painoa ylös kehon avulla vaan ainoastaan hauikset tekevät työn. Tässä liikkeessä olisi hyvä tehdä 3-4 sarjaa ja toistoja 10-12.

Tässä vielä ohjeita keskitetty hauiskääntö- liikkeen suoritustekniikasta:

1. Valitse itsellesi ensin sopivat käsipainot, jolla saat tehtyä 10-12 toistoa. Tässä liikkeessä painolla ei ole merkitystä vaan tuntumalla.

2. Ota toiseen käteen käsipaino ja mene etukenoasentoon selkä suorana ja polvet hieman koukussa. Voit myös istua penkillä.

3. Paina kyynärpää reittäsi vasten ja nosta paino kohti olkapäätä.

4. Pyri siihen, että vain hauikset tekevät työtä. Älä siis heilauta painoa kehosi avulla.

5. 10- 12 toiston jälkeen vaihda kättä ja tee sama uudelleen.

6. Tee 3-4 sarjaa ja toistoja 10-12.

Tässä vielä video keskitetty hauiskääntö- liikkeen suoritustekniikasta:

Tässä legendaarinen Arnold Schwarzenegger näyttää ja kertoo keskitetty hauiskääntö- liikkeestä: