Istumaannousu

Istumaannousu kehittää hyvin tehokkaasti keskivartalon lihaksistoa. Istumaannousun suoritustekniikkaa on erittäin helppo ja sen voi tehdä missä vain. Liike sopii mainiosti myös aloittelijoille. Myös kuuluisa legenda Arnold Schwarzenegger suositteli tekemään tätä liikettä, sillä hän koki sen erittäin tehokkaaksi liikkeeksi keskivartalolle. Hän myös lisäsi tämän liikkeen myös kuuluisaan treeniohjelmaansa joka on nimeltään Arnoldin kultainen kuusikko.

Istumaannousussa sarjoja on hyvä tehdä 3-4 ja toistoja noin 20-30 tai niin monta kuin mahdollista. Sarjojen välissä on hyvä pitää 1-2 minuutin taukoja. Tehoa voidaan lisätä lyhentämällä taukoja.

Tässä vielä ohjeet liikkeen suoritustekniikasta:

1. Asetu ensin selin makuulle johonkin pehmeälle alustalle.

2. Vie kädet pään taakse ja nosta jalat koukkuun. Voit myös asettaa halutessasi jalat jumppapallon päälle.

3. Vedä henkeä sisään ja nouse istumaan. Samalla hengitä nousun aikana ulos.

4. Älä pidä taukoa toistojen välissä, vaan tee välittömästi liike uudestaan.

5. Toista liike 20-30 kertaa tai tee niin monta toistoa kuin jaksat.