Hauiskääntö taljassa

Hauiskääntö taljassa kuuluu tehokkaimpiin hauisliikkeisiin.Tämän liikkeen suoritustekniikka on varsin yksinkertainen, kunhan painoja ei laiteta liikaa, sillä silloin selkä voi tulla helposti mukaan liikkeeseen. Liikkeen voi tehdä myös vapaalla levy- tai mutkatangolla, mutta taljassa liike on huomattavasti helpompi. Sen takia hauiskääntö taljassa on erinomainen liike myös aloittelijoille.

Muista pitää koko liikkeen ajan kyynärpäät kyljissä kiinni ja pidä selkä suorana. Tätä liikettä on hyvä tehdä hauispäivän alussa. Käytä liikkeessä itsellesi sopivia painoja, joilla saat tehtyä 10-15 toistoa. Tee sarjoja 3-5.

Tässä teille hauiskääntö taljassa- liikkeen suoritustekniikan vaiheet:

1. Ota ensin tangosta hieman hartioita leveämpi ote.

2. Seiso hartioiden levyisessä asennossa ja pidä selkä suorana koko liikkeen ajan.

3. nosta tanko rauhallisesti rinnan korkeudelle ja samalla supista hauiksiasi.

4. Laske tanko jarruttaen alkuasentoon. Kiinnitä huomiota siihen, että lasket kädet ihan  alas asti suoriksi.

5. Tee 3-4 sarjaa ja toistoja 10-15.

Tässä teille vielä video liikkeen suoritustekniikasta: