Hauikset ylätaljassa

Hauikset ylätaljassa on yksi tehokkaimmista eristävistä liikkeistä hauiksille. Hauikset ylätaljassa on myös monien kuntosaliharjoittelijoiden suosikki hauisliike.

Tässäkään liikkeessä ei tarvita suuria painoja vaan haetaan tuntumaa hauiksiin. Liikkeen suoritustekniikka on helppo kunhan painoja ei laiteta liikaa. Oikein tehtynä tässä liikkeessä voidaan saada äärettömän kova pumppi hauiksiin.

Hauikset ylätaljassa- liikkeessä on hyvä tehdä suuria toistomääriä hyvän tuntuman saamiseksi. Mukana on hyvä olla treenikaveri joka auttaa tarvittaessa viimeisissä toistoissa. Älä tee liikettä liian nopeasti, äläkä myöskään jätä liikerataa kesken vaan tee ne loppuun asti ja tee aina toistot niin hyvin kuin vaan pystyt. Sarjojen välissä kannattaa venytellä hyvin ennen kuin siirrytään seuraavaan sarjaan. Tee sarjoja 3-4 ja toistoja 10-15.

Tässä hieman ohjeita hauikset ylätaljassa- liikkeen suoritustekniikasta:

1. Ota kahvat molempiin käteesi ja siirry taljojen keskelle niin, että kätesi osoittavat suorana sivuille.

2. Aloita liike rauhallisesti ja tuo molempien käsiesi rystyset korviasi kohti. Supista  samalla hauiksiasi.

3. Vie kätesi takaisin  alkuasentoon jarruttaen. Älä päästä kätesi ihan suoriksi vaan jätä ne hieman koukkuun.

4. Toista liikettä.

5. Tee 3-4 sarjaa ja toistoja 10-15.

Tässä teille vielä videomateriaalia hauikset ylätaljassa- liikkeen suoritustekniikasta: