Hammerkääntö käsipainoilla

Hammerkääntö käsipainoilla on hyvin tehokas liike hauiksille. se eroaa normaalista hauiskäännöstä sillä, että hammerissa hauiksen lisäksi se työstää myös kyynärvarren lihaksia eli forkkuja ja hauiksen ja ojentajien välissä olevaa lihasta. Tässäkään liikkeessä ei tarvita suuria painoja. Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää suoritustekniikkaan. Monesti liikettä tehdään niin, että käytetään ihan liian raskaita painoja, jossa sitten tulee väkisinkin selkä ja käden heiluminen mukaan. Tällä liikkeelläsaadaann hyvin tuntumaa hauiksiin ja samalla kyynärvarren lihakset tekevät töitä.

Hammerkääntö käsipainoilla tehdään yleensä hauistreenin alussa tai toisena liikkeenä. Toistoja on hyvä  tehdä 10-15 ja sarjoja 3-4. Näin saadaan veri hyvin pakkautumaan hauiksiin.

Liikettä voidaan tehdä joko vuoro tahdilla tai samaan aikaan ylös. Liikettä tehdää rauhallisesti ja ylös mentäessä pidetään kädet hetki rutistuksessa ja taas rauhallisesti lasketaan kädet alas kylkien viereen.

Tässä vielä selkeät ohjeet oikeaan suoritustekniikkaan: