Hack-kyykky

Hack-kyykky on yksi parhaimmista etureisien kehittäjistä. Liike on erittäin raskas ja tehokas liike etureisille. Siirtäessäsi jalkoja levyllä ylemmäksi, liike rasittaa myös pakaralihaksia ja takareisiä. Tämä loistava liike sopii mainiosti myös aloittelijoille, sillä hack- kyykky tehdään laitteessa. Monet ammattilaiset kehonrakentajat pitävät Hack- kyykkyä parhaimpina liikkeinä jaloille.

Hack-kyykkyä voidaan tehdä pääliikkeenä, kyykkyjen jälkeen tai ihan treenien lopussa. Liikkeen tehoa voidaan lisätä niin, että tehdään pudotussarjoja, hitaita toistoja, pakkotoistoja tai supersettinä jonkun toisen liikkeen kanssa esimerkiksi vaikkapa reisiojennuslaitteessa. Hack-kyykkyä tehdessä on hyvä olla treenikaveri mukana joka tarvittaessa auttaa raskaissa painoissa. Sarjoja tässä liikkeessä olisi hyvä tehdä 3-5 ja toistoja 6-12.

Tässä teille hieman Hack-kyykky- liikkeen suoritustekniikan vaiheista:

1. Ensin laita tankoon itsellesi sopivat painot  ja siirry laitteeseen.

2. Aseta jalanpohjat hieman hartioita kapeampaan asentoon levylle niin, että jalkaterät osoittavat suoraan.

3. Pidä selkäsi kiinni pehmusteessa koko liikkeen ajan.

4. Käännä varmistintangot sivuun.

5. Laske itsesi niin kyykkyyn kuin pääset. Hengitä samalla sisään.

6. Työnnä itsesi takaisin alkuasentoon ja hengitä samalla ulos.

7. Tee sarjoja 3-5 ja toistoja 6-12.
Tässä vielä video Hack-kyykky- liikkeen selkeästä suoritustekniikasta: