Epäkkäät Smithissä

Epäkkäät Smithissä on erinomainen liike epäkäslihaksille. Tämä loistava ja yksinkertainen liike sopii mainiosti niin aloittelijoille kuin myös kokeneemmillekkin. Epäkkäät Smithissä- liikkeessä voidaan käyttää suuriakin painoja, kunhan liike tehdään puhtaasti. Liikkeen suoritustekniikassa pitää huomioida se, että kyynärpäitä ei koukisteta, sillä muuten suoritustekniikka kärsii. Pidä kädet ja selkä koko liikkeen ajan suorina. Tässä liikkeessä on hyvä tehdä suuria toistomääriä. Sarjoja olisi hyvä tehdä 3-5 ja toistoja 10-20.

Epäkkäät Smithissä- liikettä voidaan tehdä selän takaa tai edestä. Kannattaa kokeilla molempia ja valita itselleen sopivimman tavan.

Tässä vielä ohjeet liikkeen suoritustekniikasta:

1. Laita tankoon itsellesi sopivat painot. Siirry Smith-tangon keskelle.

2. Seiso ryhdikkäässä asennossa ja ota hyvä ote tangosta. Tässä liikkeessä on hyvä käyttää remmejä, sillä joillakin puritusvoima voi pettää kun tehdään raskailla painoilla.

3. Nosta kädet suorina hartioita ylöspäin ja rutista kunnolla.

4. Pysäytä liike hetkeksi ylhäällä ja laske alas takaisin alkuasentoon.

5. Toista liikettä.

Tässä teille vielä video epäkkäät Smithissä- liikkeen suoritustekniikasta: