Dippi penkillä

Dippi penkillä on yksi tehokkaimmista oldschool liikkeistä ojentajille. Tämä liike sopii oikein hyvin aloittelijoille, sillä liike on turvallinen, hyvin yksinkertaista suorittaa ja sitä voidaan tehdä missä vain. Dippi penkillä rasittaa myös rintalihaksia ja hartialihaksen etuosaa, mutta erityisesti ojentajia. Tässä liikkeessä tehoa voidaan lisätä laittamalla lisäpainoja selän päälle. Dipit penkillä- Liikkeessä on hyvä tehdä noin 3-4 sarjaa ja toistoja noin 10-15.

 

Suoritustekniikan vaiheet:

1. Ensin mennään penkin reunalle istumaan ja pidetään kädet mahdollisimman lähellä vartaloa rystyset eteenpäin suunnattuna.

2. Jalat pidetään suorina lattialla.

3. Laskeudutaan käsien varassa alas ja siitä punnerretaan ylös takaisin alkuasentoon. Liikkeessä pitää huomioida, että kun tullaan takaisin ylös niin kädet punnerretaan suoriksi eikä jätetä vajaiksi.

Tässä vielä video liikkeen suoritustekniikasta:

Dippi penkillä

height=400 width=400 allowfullscreen='' frameborder=0>