10 syytä valita kunnon kohotukseen kuntopyöräily


1. Kuntopyöräily on on yksi parhaista peruskestävyyden kehittäjistä.
2. Kuntopyöräily on helppo aloittaa. Tekniikan oppii helposti.
3. Kuntopyörällä treenaaminen ei juurikaan rasita niveliä. Suurinosan painosta ottaa vastaa istumapenkki. Sopii tämän takia myös ylipainoisille ja vammautuneille.
4. Kuntopyöräilyn tehoa pystyy helposti säätämään. Voi polttaa rasvaa pitkillä treeneillä ja syketaso on helppo säädellä. On myös mahdollista nostattaa kuntoa korkeasykkeisillä harjoituksilla.
5. Kuntopyörä sopii hyvin kuntosalitreenin alkulämmittelyyn tai treenin jälkeen rasvanpolttoon. Variaatioita on monia.
6. Kuntopyöräilyä voi harrastaa monissa paikoissa. Kuntopyörä löytyy monista paikoista esim. sen voi hankkia kotiin, salililla, firmansalilla, hoteilleista, kylpylöistä jne.
7. Kuntofillaritreenin voi yhdistää moneen mukavuutta parantavaan laitteeseen. Esim. TV, musiikki, Youtubesta myös hyviä motivaatioavideoita, jne. Pitkiä treenejä tehdessä nämä laitteet helpottaa viemään ajatukset pois ja täten aika kuluu nopeammin. Ja treenit voivat helposti viedä useamman tunninkin.
8. Kuntofillaria voi treenata helposti yhdessä ja hyvin eritasoisien kanssa. Jokainen voi määrä oman vastuksensa, esimerkki uinnissa, juoksussa tämä ei ole mahdollista.
9. Kuntopyöräilystä on monia kehittyneitä variaatioita, jolla lajiin saadaan lisää mielekkyytä. Yhdessä treenaaminen onnistuu spinningissä tai vedessä eli hydrospinningissä.
10. Kuntofillari sopii lisäharjoittelumuotona moneen lajiin esimerkiksi kuntosalisali, jääkiekko, jalkapallo, juoksu, uinti, jne.